Landsbygdsriksdag på gång

Till helgen är det dags för landsbygdsriksdag, den tolfte i ordningen. http://lbrd.helasverige.se/  I år är det Blekinge som står värd för detta evenemang som har titeln; ”Hur bygger vi landet och vem gör jobbet?” Konferensen har vid sidan av huvudprogrammet ett särskilt program för unga och ett för utländska besökare.

Landsbygdsriksdagen hålls vartannat år och lockar cirka 800 deltagare. Syftet är att utgöra en mötesplats för de som är involverade i och intresserade av landsbygdsutveckling. Här kan politiker, tjänstemän, representanter från lokala grupper, organisationer och företag mötas för dialog och erfarenhetsutbyte.

Jag kommer att vara med och ser med spänning fram emot min första landsbygdsriksdag. Det måste vara något speciellt när det lockar så många deltagare. Jag återkommer med mina reflektioner och förhoppningsvis lärdomar i slutet av veckan.

Om Se landet!

Håkan Henrikson heter jag som är ansvarig utgivare för denna blogg. Jag är divisionsdirektör på Jordbruksverkets division för främjande och förvaltning.
Det här inlägget postades i Spaning och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

